perjantai 23. elokuuta 2013

Agilityä espoossa, agilityä vantaalla

Eilen Niinun treenit. Tuli paljon positiivista palautetta, miten koira hakee takaakierrot, lukee rataa, lukee mun ohjausta, mä ohjaan kuulemma nykyisin tosi tarkasti ja täsmällisesti, Jay osaa suorittaa esteet, kun olen vain merkannut ne ja jatkanut itse matkaa eli summa summarum, alkaa olla käsissä oikein kiva agilitykoira, vaan ikää on vasta se 8kk, eli matkaa kisoihin on vielä se 10kk. Tosin pitäähän sen opetella vielä miljoona asiaa, mutta mielestäni pohjatyö alkaa näyttää aika kivalta. Jay on juuri sellainen kuin haluan, lukee minua kuin avointa kirjaa ja meillä on tosi hyvä suhde. Ollaan kuin majakka ja perävaunu. Mä niin tykkään tuosta eläimestä ja sen elämänasenteesta. Aina jos on yhtään huonompi päivä niin ei tartte kuin katsoa tuota koiraa niin kaikki on taas hymyä. Annan kyllä vaikka molemmat käteni siitä että tuo koira terveenä pysyy ja kaikki menee hyvin. Välillä mennään niin kovaa, että hirvittää, tosin Jay ei ole koskaan törmäillyt mihinkään tai kolautellut itseään esteisiin. Tosi järkevä se on kaikesta loikkimisestaan huolimatta. Vielä kun saan tosiaan loput esteet opetettua ja ikää tarpeeksi, niin alkaa tulla sitten sitä kisameinkinkiä lisää, vauhti tuntuu kasvavan koko ajan, kun varmuutta omista jaloista on tullut. EI ole mun mielestä enää niin jalat, kuin alkukesästä, vaikka Lentsu kyl viikonloppuna vielä väitti toisin :)

Niin ne treenit. Tehtiin ensin sellai takaakiertoon ja siitä sivu irtoominen putkeen ja OKSERI, ja sen perään PITUUS. Jay tais eka kerran tehdä okserin, en ainakaan muista oisko jossain pätkässä ollut, mutta enivei, siinä se menee muiden esteiden kanssa. Kerettiin kokeilla eri variaatioita ohjauksiin, kun meni niin hienosti, ja todettiin että pituus kun oli kentän kulmassa kohti seinää niin tartti vähän enempi varmistusta ja saattoa kuin normisti, tuli siis kerran kaks ohi kun itse kaarsin oikeelle, kun en seinään viittiny juosta. Pienellä rytmityksellä homma hanskassa. Odotellessa vähän puomin kontaktia, ja tietty vähän kaukotreenejä häiriössä (aina voi vähän tokoilla). Toisessa pätkässä niistosta putkeen ja takaaleikkaus. Tämä oli yllättäin Jaylle hankala kun tuli mun oikeelta puolen putkeen, taas sitä toispuoleisuutta havaittavissa. Muutamalla toistolla saatiin tämä kuntoon. Toinen puoli oli ihan perfect.

Tänään sitten Ojankoon halliin, kun Sanna halus agitreenit. Vahvistelin Jaylle tuota putkihommaa. Otin vielä Sannan jälkeen pätkissä sen juttuja, pimeä putkikulma, irrotus hypylle, takaaleikkaus x3, irtoaminen putkeen, päällejuoksu (johon totesin kyllä itse että persjätöllä sain paremmin ohjattua pätkän). Takaaleikkaus ei Jayllä onnistunut jos palkka oli edessä, meni tosi hienosti jos palkka mulla, joka oli jännä koska se meni mun edellä ja irtosi kumminkin. Ehkä se ei vaan vielä osaa luopua siitä lelusta kunnolla ja se veti puoleensa niiin, että takaleikkaus jäi tekemättä ja oikaistiin.

Aamuin illoin kaukoja jumpattu, ja pari kertaa päivässä ulkona tunnarin pitoa, nostoa, vauhtipalautusta pallojumila. Kyl se siitä.

Ja mikä vielä kivaa, kalenterissa taas lisää paimennusta luvassa :)

Koirilla tylsä viikonloppu luvassa, kun lauantaina olen ratamestarina, ja sunnuntaina liikkurina koko päivät.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti